pondělí, června 04, 2012

Bylinky na zahrádce .


  
 Máta ,meduňka,už se z nich luhuje sirup:)        

 Meduňkový sirup

Převaříme 5 litrů vody a necháme vychladnout. Přidáme 10 dkg kyseliny citronové, zamícháme a nasypeme dobře propláchnutou meduňku - čím více meduňky, tím silnější sirup bude.
Necháme 24 hodin vyluhovat, občas promícháme.
Meduňka za tu dobu zbledne a voda zežloutne.
Pak přecedíme přes gázu a na 1 litr šťávy přidáme 1 kg cukru.
Mícháme dokud se cukr nerozpustí, ale nevaříme.
Na konzervaci přidáme 2 g (sáček) kyseliny sorbové. Můžeme nalévat do lahví.                                                                                                                                                     



                                           Čaje není nikdy dost:)


                                                           
                                         Přeji pěkný podvečer

7 komentářů:

  1. Jaruško, krásné fotky - sirup z máty i meduňky dělám taky, letos si počkám, meduňka dostala pěkně zabrat a mám ji malinkou... Krásný hrneček!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jaroško, recept si s dovolením uložím na příští rok. Letos meduňka i máta vymrzla a ty miminka toho moc letos nebudou mít. Máš krásný vyšívaný ubrus. Krásný den Rija

    OdpovědětVymazat
  3. Děvčata moc děkuji za milé komentáře, které mě těší.
    Loni jsem měla bylinky taky ještě malé
    a letos taková úroda.
    Hrneček je po babičce a ubrus jsem poctivě vyšívala.
    Moc vás zdravím a jsem ráda ,že jsem našla bezva ženské:),
    které umí potěšit slovem.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. Hola Mariposa gracias por tu comentario y decirte que adoro tu blog tiene un aire fresco y es cálido tus trabajos son bellos y tu jardín encantador, este bálsamo como vos lo llamas es un té? se ve delicioso y bien refrescante por contener menta no? te dejo besitos y nos vemos pronto ♥.

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško, meduňkový sirup voní až ke mně, to je lahoda! Věřím, že i bylinky u nás se zmátoří, hodně pomrzly ... a sirup a čajík bude! Moc krásné fotečky, pa Maru

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, jsem tu poprvé a moc se mi tu líbí. Meduňkový sirup dělám taky, já ho ale vařím. Naše meduňka je ještě malá a nějaká pomrzlá z těch jarních mrazíků...
    Nabízím tykání a zase někdy nakouknu.
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  7. Děvčata děkuji za krásné komentáře.

    OdpovědětVymazat